Účastníci zájezdu (film)

Účastníci zájezdu (film) Lencza
Kdybych měla recenzi na film Účastníci zájezdu napsat v jedné větě, zněla by asi takhle „je to film stejný, jako Vieweghovy knihy“. Protože mi ale tyto úžasné stránky poskytují prostor o poznání větší, popíšu (pro ty, kteří ještě náhodou od Viewegha nic nečetli), jaké jeho knihy jsou. Tak tedy: jsou čtivé. Zhltnete je, ani nevíte jak. Když je ale zhltnete, zjistíte, že nevíte, že jste je zhltli. Nic ve vás nezůstane. Jsou taky schématické. Postavy ve Vieweghových knihách, zdá se, mají hodně málo vlastností. Mohou díky tomu být jednoznačné. Ale taky nudné a snadno odhadnutelné. A rozhodně dost neuvěřitelné.
No, a takové byly i ve filmu Účastníci zájezdu. Myslím, že Jolana, Pamela, Max... nikdo z nich v běžném životě nemůže existovat. To je tedy můj názor. Kdybyste je náhodou znali, dejte mi vědět :o)
Film utekl stejně rychle, jako mi kdysi utekl čas při čtení knižní předlohy, a už při odchodu ze sálu jsem přemýšlela: o čem to vlastně bylo? Vejdělek nevejdělek, Viewegha nevymazal. On tedy asi ani nechtěl. A možná si to ani nemohl dovolit, je to přeci jen mlaďoch (věděli jste to?!)
Ještě dodám, pro zajímavost, jak tohle dílko hodnotil můj třináctiletý kamarád. Řekl, že to bylo „nemastné neslané“, že tam něčeho bylo příliš (sexu) a něčeho zas málo (humoru) a že ten film nesplnil jeho očekávání. A jeho recenze v jedné větě zní: „ostrůvky humoru v oceánu nevýraznosti“ (nebo tak nějak, jestli jsem to překroutila, promiň, Marku :o)
Co říci závěrem? a) Markovi věřte, není to jen tak nějaký třináctiletý kluk b) Běžte na to, nudit se nebudete, a jestli jo, tak vám rozbiju palubní mikrofon! :o)

Johny 9.6.2007, 17:14
Po dostatečném odstupu mohu říci, že mi tenkrát ten film vůbec nic nedal a ani teď z něj ve mě vůbec nic nezůstalo. Snad jen údiv nad zbytečnou snahou tvůrců natočit komedii.

Ezekiel 6.5.2006, 11:46
Od kdy prosímtě na české filmy "chodíš", Johny? :o) To že film nemá vůbec žádné ambice někoho oslovit (...) nikde řečeno nebylo. To že tam bylo málo humoru, který nás pobavil, neznamená, že se u toho někdo jiný nebude smát mnohem častěji (třeba někdo, kdo na podobném zájezdu byl, což se mi díky mému dělnickému původu bohužel nikdy nepoštěstilo). Trochu negativní ražení mých dojmů je možná způsobeno i nadměrnými očekáváními (minimálně po přečtení téměř donebevynášející recenze Mirky Spáčilové). Vím že by tento faktor neměl můj úsudek ovlivnit, ale promiňte mi to, jsem ještě mladý a nezkušený. Trochu jsme zapomněli na dvojici homosexuálů, ti jsou opravdu pěkní (jeden z nich je dokonce podobný Nicholsonovi :-). Podobně jako Stašová jednoznačně exceluje Kocurová, ale RpŽ se mi opravdu líbil víc (i když možná to bylo kvůli hudbě, přeci jen jsem ještě mladý a nezkušený). Takže na to opravdu běžte, už jenom proto, aby jste nám případně mohli oponovat, ukazujíc svoje potrhané břišní vazivo.

Johny 6.5.2006, 09:57
Tak já teda nevím. Podle recenze slečny Lenky je film spíše zklamáním, ale ona ho doporučuje svým "běžte na to". V textu se objevují spíše negativa, klady jsou zastoupeny jen čtivou (avšak obsahově prázdnou) předlohou.Humoru je tam málo, postavy nevykreslené, situaci prý zachraňuje Krobot. Proč bych vlastně na tento film měl jít, když nemá vůbec žádné ambice oslovit někoho natolik, aby v něm aspoň chvíli zůstal? Exceluje v tom filmu někdo podobně jako třeba Stašová v RpŽ? Podle vašich vjemů se mi teda na film jít nechce.

Ezekiel 5.5.2006, 22:43
Co se skrývá za tvrzením, že Marek není jen tak nějaký třináctiletý kluk, se radši ani nebudu snažit dovtipovat. Na Lenčinu nemilosrdně výpravnou recenzi nemohu než souhlasně pobroukávat. Postavy se nechovají tak, abych se s nimi mohl ztotožnit, ale zase se nechovají tak neuvěřitelně, aby mě to samo o sobě pobavilo. Humoru jsem celkově čekal víc, opravdu vtipných dialogů a situací tam bylo opravdu jen pár, nemalou část z nich obstarali řidiči Karel a Karel. Opět potěšil Miroslav Krobot v roli právě jednoho z řidičů Karlů, který opět bez servítek předvedl svou rozmanitou plejádu minimalistických výrazů a svým typicky naprosto odevzdaným hlasem procedil svou část vtipně absurdních dialogů o podšálcích s druhým řidičem Karlem.