Obchodník se smrtí (Lord of War)

Obchodník se smrtí (Lord of War) Johny
Film, od kterého jsem vůbec nic nečekal a věděl jen, že bude o zbraních, mě strašně nudil. Už nad úvodní scénkou cesty jedné patrony natočené minikamerou jsem hloubal, co tím chtěl tvůrce říci. Je snad jasné, že cestu od výroby až po výstřel zakončí v těle nějakého člověka. Od toho je přeci patrona patronou. Styl natočení této scény pro mě také není objevný, neboť ho použil Oliver Stone asi před deseti lety v Normálních Zabijácích. ZBYTEČNOST! Yuri Orlov, hlavní postava, se neuvěřitelnou rychlostí (prvních 5 minut) stane solidním obchodníkem na mezinárodním trhu se zbraněmi a zůstane jím po celý zbytek filmu. Děj mě má asi dojímat, nebo šokovat, ale to se něděje, protože o obchodu se zbraněmi snad každý něco ví. Takže obratný obchodník Yuri támhle něco prodá, tam se mu to zase nepovede, tady zase ano a tak se to táhne až do konce. NUDA Všude se Yuri Orlov pohybuje v drahém obleku, ať už na palubě nákladní lodi, nebo mezi válečnými ruinami v Africe. NESMYSL! Tvůrci snímku se snaží stereotypní děj kořenit vztahem Orlova k jeho krásné ženě, nebo k bratrovi, který na celou jeho špinavou práci nemá žaludek. Což mě sice vyvedlo z jedné nudy, ale zároveň hodilo do druhé. MARNOST! Po hodině snímku jsem začal tušit závěr o výčitkách, svědomí apod. BEZ PŘEKVAPENÍ. Obchodník se smrtí mě nepředvedl nic nového, žádnou myšlenku nedal a nevyvolal u mě žádné pocity. Jen malé tápání nad tím, proč ho všichni tak opěvují.

Lucian 16.3.2006, 21:01
Pěkný, Ezi. Celkem souhlasím, jen bych se chtěl přiklonit k tomu, že úvodní animace titulků je boží. Párkrát sem si ji pustil před spaním. A celkově mě ten film bavil. Dobře bylo vykresleno to, že takového obchodníka nesmí nic vykolejit a musí dokončit obchod, i když jeho bratr právě přišel o život několika ranami z AK-47

Johny 15.3.2006, 20:38
Obchod se zbraněmi vždycky byl, je a bude. Sleduji zprávy! USA dodává zbraně do Iráku, Iránu, Pakis i Afghanistánu, Izraeli, Kuwajtu do Chile a věřím, že i do Libye. Sleduji zprávy. = Žádný šok se nekonal. Vážený obchodník je asi robot, když mu na moři v saku je stejně příjemně jako na poušti. Já bych si vzal na lodi aspoň bundu a na písku si odložil. Film je podle skutečných událostí. Skutečných událostí je hodně, vlastně jsou to všechny události, které se dějí. Ale v tomto případě považuji za zbytečné přenášet je na plátno. Pocity jsem měl z občasných kýčovitých záběrů třeba na opuštěné dítě, na něhož se valí kolo letadla. To jsem málem prasknul smíchy! Jedna nuda za druhou, to asi nemusím vysvětlovat. A na ta kvanta filmů koukám jenom proto, aby se tady do háje něco dělo. Objetuji se pro tuhle zábavu, trpím, unavuje mě to, plivu tady krev a pak nějakej ÉÉÉÉÉÉÉÉZEKIÉÉÉLLL přijde a zeptá se: "Vono Tě to baví na to koukat?" No promiňte, ale trochu úcty by neuškodilo. Tleskač je v klidu - denně si dáváme partičku mariáše.

Ezekiel 15.3.2006, 17:59
Cesta kulky z výrobního pásu do čela malého černouška mi přišla povedená, jako podkres pod úvodními titulky super. Nechtěl bys náhodou aby se na začátku objevil titulek, že patrona je od toho, aby skončila v něčí hlavě, a pak aby film skončil? Proč na to vůbec koukáš? Máš pravdu, že začátek byl hodně "zhurta". "O obchodu se zbraněmi snad každý něco ví" - jak si tohle myslel? já jsem tedy o obchodech, které Yuri dělal, neměl ani páru a některé věci pro mne dokonce šokující byly. Co měl podle tebe vážený obchodník se zbraněmi na sobě nosit? myslíš si snad, že každý člověk ukrajinského původu musí nosit montérky? máš nějaký problém s ukrajinci? proč to neřekneš na rovinu? Všiml sis vůbec na začátku, že děj filmu je založen na skutečných událostech? je ti jasné, že ti někdo chtěl sdělit, že takové věci se opravdu dějou? opravdu to v tobě nevyvolává žádné pocity? to myslíš vážně? Jak tě mohlo něco vyvést z nudy a zároveň hodit do druhé? jak dlouhý ten úsek mezi dvěma nudami byl? a byl vůbec nějaký? nechceš nás náhodou krmit nějakými zbytečnými frázemi, které tě zrovna napadly, že ne? Proč na ty kvanta filmů vůbec koukáš, když u většiny už v polovině tušíš, jaký bude závěr? Nemáš žádné zaměstnání, nebo co? A co Jan Tleskač?