Besídka 2006

Besídka 2006 Ezekiel
Tvorbu Divadla Sklep znám hlavně z jejich krátkých filmů nebo pořadů, které se sem tam objeví v nočních hodinách na ČT2. Naživo jsem je zatím viděl jenom jednou, takže jsem byl docela upřímně zvědavý, jaké to bude.
Co se formy týče, Besídka je pásmo, kde se střídají krátké hrané scénky s písněmi, vše vlastní tvorby. Z, pro běžného diváka poměrně neznámého souboru, se v posledních letech hodně osobností proslavilo i v showbyznysu. V besídce letošní se z profláklých tváří objevili Hanák, Vávra, Burda, Marhoul a Vychodilová, ostatní protagonisty jsem skoro vůbec neznal, škoda, že se na pódiu neobjevili Macháček nebo Šteindler.
Co se obsahu a jeho kvality týče, bylo to trochu nahoru dolů. Vynikající scénky, jako třeba rozhovor „moderního“ moderátora s ruským umělcem, přednáška o mozkových vlnách, či vítání hotelového hosta, ze kterých tryskaly hektolitry typického sklepáckého humoru a kde herci vylévali na zabřichosepopadajícídiváky to nejlepší ze svého komediálního umění, se střídali se scénkami slabými, kde se vlastně skoro nebylo čemu smát (některé jsem vůbec nepochopil, a nebyl jsem sám). Asi není náhodou, že v těch slabších scénkách vystupovali méně známí členové souboru, občas mě dokonce přicházelo na mysl, že jsou tyto scénky v programu snad jen proto, aby si zahráli opravdu všichni. S kvalitou písniček to bylo podobně, některé byly vynikající (např. závěrečná „Techno party končí“, se Sinatrovsky stylizovaným Hanákem), některé byly slabší, ale chápu, že za rok, od minulé besídky, nelze vysypat z rukávu samé hity. Nesmím opomenout pochválit, že pěvecká vystoupení doprovázela velice živá kapela, ale ta možná se Sklepem hraje jenom při představeních na Dobešce.
Představení trvalo s přestávkou 3 hodiny, s udržením pozornosti jsem rozhodně neměl problém a odnesl jsem si velice dobrý dojem. Přesto nemohu Sklep doporučit každému, protože ten humor je prostě jiný. Podobný druh představení s tak kvalitním obsazením lze v současnosti najít snad jen u brněnského HaDivadla.